GRUPA V

„MYSZKI”

Nad przedszkolem słońce świeci, bo promyki lubią dzieci,

nad przedszkolem gwiżdże wiatr, bo jest z dziećmi za pan brat.

Nad przedszkolem leci bociek, coś klekoce, coś klekoce,

na przedszkole deszczyk kropi, niech podrosną przedszkolaki

Czy to zima, jesień wiosna tu zabawa jest radosna

 STYCZEŃ

Witamy w Nowym Roku! Przed nami – „Myszkami” ostatnia prosta w drodze do rozpoczęcia swojej przygody ze szkołą. Nie marnujemy więc czasu, ale wykorzystujemy każdą na wspólną zabawę, budowanie relacji, naukę i pracę. Ten miesiąc zaczniemy od tematów „niebezpiecznych”, bo będziemy rozmawiać o żywiołach, a właściwie spróbujemy je oswoić i zrozumieć. nauczymy się także zasad bezpieczeństwa w kontakcie z wodą, ogniem, ziemią i powietrzem. Rozpoczęcie nowego roku to dobry czas, aby utrwalić nazwy pór roku, miesięcy, dni tygodnia, a także poznać bliżej zastosowanie kalendarzy i nauczyć się jak korzystać z zegarka. W oczekiwaniu na prawdziwie zimową aurę utrwalimy wiedzę na temat zimowej pogody oraz zasady bezpieczeństwa w czasie zabaw na śniegu i lodzie. Wśród wielu trudnych i poważnych tematów znajdzie się także miejsca dla tematu wypełnionego miłością, bo rozmawiać będziemy o naszych babciach i dziadkach. Zaprosimy ich także do przedszkola, aby wspólnie z nimi świętować ich dzień.

 

Tematyka kompleksowa:

  1. Od ziemi, aż do nieba na  żywioły uważać trzeba
  2. Kalendarze i zegary
  3. Chcemy dużo śniegu, by saneczki nie ustały w biegu
  4. Na pewno to wiecie, że babci i dziadek najlepsi są na świecie
  5. My się zimy nie boimy, więc bałwana ulepimy

 

W tym miesiącu zaśpiewamy:

„Mróz”

1.Zimą zimny mróz sople lodu wiózł
i tak było mu wesoło, że przewrócił wóz przed szkołą
pełen lodu wóz.

Ref. Już się cieszą dzieci tyle śniegu leci
Bawią się śnieżkami chłopcy z dziewczynkami
Tap, tap, tap, tap, tara, tap, tap, tap, tap, tara
Bawią się śnieżkami chłopcy z dziewczynkami.

2.Mróz się bawić chce szczypie ciebie mnie
właśnie biegną przedszkolaki zaraz będzie bałwan taki,
ze zdziwicie się.

Ref. Już się cieszą dzieci…

„Babcia od bajek,  dziadek od zagadek”

1. Moja Babcia i mój Dziadek
To wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek
Babcia bajkę nam opowie

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
Takich bajek i zagadek
Jakie wnukom opowiada
Moja Babcia i mój dziadek

2. Poprosimy naszą Babcię
Babciu z tajemniczą miną
Opowiadaj swoją bajkę
A za każdym razem inną

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie…

3. Posadzimy teraz Dziadka
Na fotelu wiklinowym
Dziadku, powiedz nam zagadkę
Całkiem nową, prosto z głowy

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie… 

„Polka dla babci i dziadka”

1.Dziś w przedszkolu piękny bal, 
bal wspaniały na sto par.
Bal dla dziadków i dla babć-
pięknie zapraszamy was.

Ref. To jest polka dla dziadziusia
i dla babci i dla wnusia.
kto poleczkę naszą zna, 
niech zatańczy tak jak ja. / bis

2.Do przedszkola zapraszamy
babcię, dziadka, tatę, mamę.
Gdy tańczymy polkę wraz, 
bardzo miło płynie czas.

Ref. To jest polka…

„Śniegowy bałwanek”

1.Wielka radość dla dzieciarni 
wziąć marchewkę ze spiżarni, 
węgiel czarny, stary garnek mama da. 
Będzie awantura przykra 
bo dozorcy miotła znikła, 
tylko dzieci dobrze wiedzą, kto ją ma. 

ref. Ulepimy bałwana, śniegowego bałwana, 
czekaliśmy tu na niego cały rok. 
Ulepimy bałwana, śniegowego bałwana, 
tak ulepić to potrafi mało kto. 

2. Stoi bałwan osowiały, 
w głowę gniecie garnek mały, 
miotłę trzyma poczciwina, cały dzień. 
Chciałby tak, jak wszystkie dzieci 
bałwankowe kule lepić, 
z kolegami na podwórzu bawić się. 

ref. Ulepimy bałwana…

 

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

https://

WIGILIA

SPOTKANIE Z MIKOŁAJEM

BARBÓRKA

„MYSZKI” – PATRIOTYCZNIE

PASOWANIE NA STARSZAKA – SPORTOWCA

DZIEŃ CYFERKI 2

Dzisiaj w naszej sali, w różnych nietypowych miejscach schowała się cyferka 2. Musieliśmy znaleźć nieśmiałe dwójki oraz pokazać im ile to jest 2. Potem sami ćwiczyliśmy pisanie cyferki 2. Chusta animacyjna pomogła nam odnaleźć w naszej sali przedmioty, których jest 2, a w dodatku mają określony kolor. Poza tym wszystko było dzisiaj podwójne, a zwłaszcza my, gdy ustawialiśmy się w pary 🙂 

CODE WEEK

Od 15 do 19 października „Myszki” biorą udział w Europejskim Tygodniu Kodowania. W ramach zajęć kodujemy i odkodowujemy różne informacje. Skupiamy się głównie na informacjach dotyczących naszego miasta i regionu. Oto jak pracujemy:

DZIEŃ 1.

Odkodowaliśmy miejsce naszego województwa, jego stolicy i naszego miasta na mapach

DZIEŃ 2.

Odkodowaliśmy na macie kodującej wyraz „CODE” oraz za pomocą strzałek kierunkowych pomogliśmy misiowi Teddy zebrać wszystkie literki niezbędne do ułożenia wyrażenia „CODE WEEK”

DZIEŃ 3

Odkodowaliśmy różne ciekawe miejsca w naszym mieście: plac zabaw na Księżej Górze, kawiarnię Barcelona na rynku, Urząd Miasta, Centrum Kultury „Karolinka” oraz nasze przedszkole. Przy okazji poćwiczyliśmy dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

DZIEŃ 4

Mamy nowego przyjaciela – Robota Mio. Dziś zaproponowaliśmy mu wycieczkę po Radzionkowie. Na macie do kodowania umieściliśmy odkodowane wczoraj ciekawe miejsca w Radzionkowie. Potem, używając strzałek kierunkowych umieszczonych na panelu sterowania, wydawaliśmy polecania naszemu przyjacielowi starając się, aby dotarł  do wszystkich naszych ulubionych miejsc. Robot Mio chyba zostanie z nami na dłużej, bo bardzo go polubiliśmy 🙂 

DZIEŃ 5

Kończy się tydzień naszych zmagań z kodowaniem, ale na pewno jeszcze nie jeden raz powrócimy do zabaw z matą do kodowania i Robotem Mio. Posumowaliśmy cały tydzień zajęć tworząc kolorowe plakaty oraz wykonując dyktando graficzne, którego efektem są rysunki przedstawiające kolorowe prezenty.

W świecie legend – spotkanie z panią bibliotekarką

Spotkanie z policjantami

Dzień cyferki 1

Dziś obchodziliśmy w przedszkolu Dzień Cyferki 1. Z tej okazji wszyscy przyszliśmy do przedszkola w koszulkach oznaczonych tą własnie cyfrą. Podczas jedynkowej gimnastyki skakaliśmy na jednej nodze, urządziliśmy wyścig piesków, w którym można było zająć pierwsze miejsce a także próbowaliśmy utrzymać równowagę chodząc po jedynkach. Następnie tworzyliśmy zbiory jednoelementowe i utrwalaliśmy pisownię cyfry 1. Słuchaliśmy także wierszyka, w którym pewne rzeczy występowały pojedynczo, a nasza pani sprawdziła czy zapamiętaliśmy czego było „jeden” w wierszu. Na koniec przygotowywaliśmy zadanie dla siebie nawzajem – „jeden dla jednego” wykonując jedynkowe puzzle. Już nie możemy się doczekać Dnia Cyferki 2 🙂 

Jesteśmy bezpieczni

Czwarty tydzień września poświęciliśmy na przypomnienie sobie wszystkich zasad obowiązujących w ruchu drogowym, a także reguł dotyczących bezpieczeństwa dzieci w domu, przedszkolu i na ulicy. Naszą wiedzę utrwalaliśmy przygotowując makiety skrzyżowania oraz pokonując na hulajnogach uliczki miasteczka ruchu drogowego

Kto to jest bohater?

„Myszki” wzięły w tym roku udział w akcji „BohaterON”. Wysyłając kartkę uczestnikom Powstania Warszawskiego chcieliśmy uhonorować ich oddanie i poświęcenie. Przy okazji mieliśmy okazję porozmawiać o tym kto to jest bohater, co znaczy słowo „wolność” i dlaczego na świecie toczą się wojny. Przypomnieliśmy sobie także jak działa poczta.

Spotkanie ze strażakami

Ognisko patriotyczne i dzień pieczonego ziemniaka

Pierwsza w tym roku impreza integrująca całą przedszkolną społeczność odbyła się 20 września, Pogoda dopisała, humory również. „Myszki” natomiast, po raz pierwszy w tym roku, miały okazję zaprezentować swoje umiejętności tańcząc znany śląski taniec „Grozik”.

Warzywnie i owocowo

Trzeci tydzień września „Myszki” spędziły w towarzystwie owoców i warzyw. Tak oto próbowaliśmy utrwalić naszą wiedzę na temat tych smacznych i zdrowych przekąsek:

Spacer do ogródków działkowych

„Kosz z warzywami” – praca plastyczna

Smaczna i zdrowa sałatka owocowa

Trochę ruchu i relaks na placu zabaw

Nasza grupa