GRUPA VI MOTYLKI
S T Y C Z E Ń
Tematyka kompleksowa:
Dzień Babci i Dziadka – 18.01 – 22.01.2021
KP2 s. 66 – 73
-
- wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwanie się nożyczkami (wycinanie po liniach prostych, łamanych, falistych, kolistych)
- doskonalenie sprawności manualnej przy wykonywaniu różnorodnych prac plastyczno-technicznych i konstrukcyjnych
- doskonalenie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych, grach i zabawach ruchowych
- kształtowanie uczucia przywiązania, szacunku i wdzięczności dla dziadków
- uczenie się czerpania radości ze sprawiania innym niespodzianek z okazji ich święta
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej w obrębie zdań, wyrazów, sylab i głosek
- poznanie drukowanej i pisanej litery „N”, „n”
- rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- rozwijanie umiejętności czytania globalnego (babcia, dziadek, życzenia itp.)
- wdrażanie do sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
- doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej)
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
- rozwijanie umiejętności wokalnych, recytatorskich i tanecznych
Zimowa olimpiada przedszkolaków – 25.01 – 29.01.2021
KP2 s. 59 – 65
-
- rozwijanie postawy współdziałania jako podstawy budowania współpracy
- kształtowanie odporności emocjonalnej, a w szczególności radzenia sobie z przegraną oraz okazywania radości z wygranej innych
- kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej
- uświadamianie dzieciom wpływu aktywności fizycznej, hartowania i zdrowego odżywiania na stan zdrowia, prawidłowy rozwój i samopoczucie
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe
- wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwanie się nożyczkami – wycinania po liniach różnego kształtu
- poznanie drukowanej i pisanej litery „C”, „c”
- rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
- wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- rozwijanie umiejętności czytania globalnego
- budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (nazwy zimowych dyscyplin sportowych, nazwy odzieży sportowej)
- poznanie zapisu cyfrowego liczby 0
- doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 9 (w przód i wspak)
- doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej, tyle samo)
- dodawanie i odejmowanie na konkretach
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy
- utrwalenie znajomości piramidy zdrowego żywienia
- rozróżnianie zdrowej i niezdrowej żywności
- wyrabianie nawyków prozdrowotnych
Życzenia dla Babci i Dziadka
Dziś słoneczko jasno świeci,
zima biała śpiewa.
A wesołe przedszkolaki składają życzenia:
Droga Babciu, Drogi Dziadku
zdrowia, pomyślności,
uśmiechu na co dzień i duuuużo radości !
Gratulacje dla Lenki za udział w konkursie „Jak wyobrażam sobie niebo” i zdobycie I miejsca
„Kto to taki?”
1.Kto to taki? Kto to taki? Kto pomysłów tysiąc ma?
Kto to taki? Kto to taki? Kto historię świata zna?
Kto to taki? Kto to taki? Z kim pierogi mogę gnieść?
To pytanie moi mili niepotrzebne dzisiaj jest!
ref.To Babcia i Dziadek i to nie jest przypadek,
że w serduszku chowam dla nich miejsca tyle jak stąd do gwiazd!
To Babcia i Dziadek i to nie jest przypadek,
że dziś powiem po raz setny kocham was!!!
2.Kto to taki? Kto to taki? Kto ma zawsze dla mnie czas?
Kto to taki? kto to taki? Kto zabawą zajmie nas?
Kto to taki? Kto to taki? Kto warkocze umie pleść?
To pytanie moi mili niepotrzebne dzisiaj jest! są
ref.To Babcia i dziadek..

Galeria Prac – styczeń
Serduszka dla Babci i Dziadka
Babcia i dziadek
Wigilia w przedszkolnej rodzince
Tak powstawały nasze stroiki na akcję charytatywna DLA DOMINIKA
Kreatywne poranki – układamy świąteczne obrazki

Mikołajki

Kącik regionalny


25 listopada nasze zajęcia były ściśle związane ze Świętem Pluszowego Misia – oglądaliśmy prezentację multimedialną, poznając znane misie z bajek i programów telewizyjnych oraz niedźwiedzie ze świata natury, nauczyliśmy się tańca „Gummy bear”, rozwiązywaliśmy zadania matematyczne i misia trzeba było nakarmić dłuuugim makaronem; na zajęciach popołudniowych wyrysowaliśmy zakodowanego misia
Święto Niepodległości w Przedszkolu
SZKOŁA DO HYMNU 2020 – nasze przedszkole brało udział w kolejnej edycji akcji MEN

Piosenka utrwalająca symbole narodowe

Galeria sławnych Polaków: Fryderyk Chopin – Contredans

Biało-czerwone wstążki
W październiku w różnych momentach przedszkolnego życia towarzyszyła nam piosenka „Co przyniesie jesień?”: zabawa ilustracyjna, gra na dzwonkach i bum bum rurkach, śpiew

Jesienne zabawy – malowanie kasztanami
Zabawy sprawnościowe w przedszkolnym ogrodzie
Zakodowany obrazek – Lisek
Kodowania nigdy za wiele – nasze kolejne zmagania
Grupa „Motylki” przystąpiła do programu Cała Polska Programuje i wykonuje kolejne zadania konkursowe.
Zadanie 10 – Debugowanie czyli błędy są ok z Uczymy Dzieci Programować
Zadanie 9 – Pętle czyli szukamy powtórzeń w życiu z Uczymy Dzieci Programować
Zadanie 8 – Bezpieczni w sieci z Uczymy Dzieci Programować
Zadanie 7 – Gesty, symbole, bloczki – programy na różne sposoby utworzone z Uczymy Dzieci Programować
Zadanie 6 – Zakodowane gry planszowe z Uczymy Dzieci Programować
Zadanie 5 – Kubeczki od A do Z z Uczymy Dzieci Programować
Zadanie 4 – Rysuj, maluję, koduję z Uczymy Dzieci Programować
Zadanie 3 – Marzę, myślę, konstruuję z Uczymy Dzieci Programować
Zadanie 2 – Muzyczny kod z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 1 – Zaprogramuj zdrowie z Uczymy Dzieci Programować
Dzisiaj DZIEŃ CHŁOPAKA – Oj, działo się. Czy potraficie nas rozpoznać?
Zajęcia gimnastyczne na powietrzu – wykorzystujemy słoneczną pogodę
Tak powstały nasze prace – Ruch uliczny
Pierwsze dni w przedszkolu