V Sówki

Grupa V „Sówki”

Dzieci 6 – letnie

 

 

„Mądre oczy, duża głowa
w nocy łowi w dzień się chowa.
Zgadniesz po tych paru słowach,
że ten ptak to … SOWA”

LISTOPAD

 

Tematyka kompleksowa:

  1. Jesienne piosenki śpiewamy i na instrumentach gramy. (26.10-30.10.2020r.) 
    K.P.2 s. 3 – 10.
    – Utrwalenie nazw instrumentów perkusyjnych;
    – Dostrzeganie zmian w przyrodzie późną jesienią;

    – Rozpoznawanie ptaków odlatujących i pozostających na zimę;
    – Kształtowanie pojęcia liczby 3;
    – Wprowadzenie litery pisanej i drukowanej „l”, „L”.
  2. My, Polacy. (02.11-06.11.2020r.)
    K.P.2 s. 11-16.
    -Kształtowanie przynależności narodowej;
    – Zaznajomienie z symbolami narodowymi;

    – Zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w uroczystościach z okazji świąt narodowych;
    – Rozmowa na temat organizacji dziecięcych- zuchy, harcerze;
    – Zapoznanie z legendami i wybranymi wydarzeniami z historii Polski;
    – Wprowadzenie litery pisanej i drukowanej „i”, „I”.
  3. Kto nam powie jak trzeba dbać o zdrowie? (09.11-13.11.2020r.)
    K.P.2 s. 17-23.
    – Utrwalenie nawyków i przyzwyczajeń do dbania o czystość;
    – Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego;

    – Kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania się;
    – Kształtowanie pojęcia liczby 4;
    -Wprowadzenie litery pisanej i drukowanej „e”, „E”.
  4. Przedszkolak jest świata ciekawy i chętny do zabawy. (16.11-20.11.2020r.)
    K.P.2 s. 24-31.
    – Rozbudzanie zainteresowania dzieci otaczającym światem poprzez obserwację;
    – Utrwalenie zasad korzystania z urządzeń multimedialnych;
    – Uwrażliwianie dzieci na zagrożenia płynące z Internetu;
    – Wprowadzenie litery pisanej i drukowanej „k”, „K”.
  5. Pomagamy zwierzętom. (23.11-27.11.2020r.)
    K.P.2 s. 33-41
    – Poznawanie przez dzieci sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy;
    – Prezentacja możliwości pomagania przetrwania zimy przez zwierzęta;
    – Prezentacja zwierząt, które zapadają w sen zimowy;
    – Wprowadzenie litery pisanej i drukowanej „d”, „D”, „y”.
    – Kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami przeciwstawnymi.

 

W tym miesiącu zaśpiewamy:

„Rodzinny kraj”
sł. Urszula Kozłowska, muz. Jerzy Zając

Szumią stare polskie drzewa,
wiatr historii wieje
i w gałęziach cicho śpiewa,
sławiąc dawne dzieje.
Wiedzą o tym wszystkie dzieci
od gór aż po morze,
że nas strzeże od stuleci
białopióry orzeł.

Ref. A my wsłuchani w wiatru śpiewa
tańczymy sobie pośród drzew,
chlapiemy się w strumykach,
pragniemy w deszczu brykać.
Kochamy nasz rodzinny kraj, 
gdzie pachnie bzami piękny maj.
Tu chcemy zawsze mieszkać,
po własnych chodzić ścieżkach.

Kolorami Polska nasza
przepięknie się mieni:
błękit nieba, zieleń lasów,
złoty szal jesieni,
biel i czerwień na sztandarze,
i kwiatów naręcza.
To ojczyzna naszych marzeń
barwna niczym tęcza.

Ref. A my wsłuchani w wiatru śpiew…

 

„Jesień, jesień, jesień” – kolorowa muzyka

YouTube video

Cała Polska Programuje – zadanie „Muzyczny Kod”

YouTube video

Nasza grupa:

FOTOGALERIA:

Nasze prace:

Kolorowa gimnastyka z przyrządami:

Zabawy z symetrią z Uczymy Dzieci Programowa – „Code Week”:

Utrwalenie cyfry 1 – „20 minut dla Matematyki”:

Utrwalamy literę „M,m”:

Zakodowane klocki w ramach „Code Week”:

Praca pt. „Bezpieczni w drodze”:

Kolorowe sudoku z cyfr utworzone w ramach „Code Week”:

Pętle czyli szukamy powtórzeń w życiu „Cała Polska Programuje”:

Debugowanie, czyli błędy są okay „Cała Polska Programuje”:

Bezpieczni w sieci „Cała Polska Programuje”:

Gesty, symbole, bloczki „Cała Polska Programuje”:

Zakodowane gry planszowe „Cała Polska Programuje”:

20 Minut Dla Matematyki –
tworzenie zbiorów, przeliczanie, segregowanie,
ważenie oraz orientacja na kartce papieru:

Pierwszy, jesienny spacer Sówek:

Zabawy utrwalające literę „O,o”:

Jesienne aktywności Sówek:

Jesienne bukiety:

Kubeczki od A do Z – „Cała Polska Programuje”:

Rysuję, maluję, koduję – „Cała Polska Programuje”:

Marzę, myślę, konstruuję – „Cała Polska Programuje”:

Szalony Dzień Chłopaka:

„20 Minut Dla Matematyki”:

Poznajemy literę A – ćwiczenia w nagłosie, śródgłosie i wygłosie:

Zakodowane zdrowie – „Cała Polska Programuje”:

„20 Minut Dla Matematyki”:

Kodujemy bezpieczną drogę:

Utrwalamy numery alarmowe:

Utrwalamy znaki:

Nasze prace:

Nasza praca techniczne pt. ” Jabłoń w czterech porach roku”

Owocowo-warzywne zabawy:

Projektowaliśmy Kropki:

Zakodowany Dzień Kropki:

Zabawy z imionami:

Zabawy swobodne z kubeczkami:

Budujemy „zamki z piasku”:

Pierwsze dni w przedszkolu:

Wielkość czcionki
Kontrast