V Sówki

Grupa V „Sówki”

Dzieci 6 – letnie

„Mądre oczy, duża głowa
w nocy łowi w dzień się chowa.
Zgadniesz po tych paru słowach,
że ten ptak to … SOWA”

STYCZEŃ

Życzenia dla Babci i Dziadka

Dziś słoneczko jasno świeci,

zima biała śpiewa.

A z przedszkola przedszkolaki składają życzenia:

wszystkim Babciom, wszystkim Dziadkom

zdrowia, pomyślności,

uśmiechu na co dzień i dużo radości !

Tematyka kompleksowa:

1. Kalendarze i zegary (18.01.2021r. – 22.01.2021r.)

K.P.3 s. 3-10

  • Kształtowanie u dzieci umiejętności obserwowania następstwa czasu i jego rytmicznej organizacji.
  • Wdrażanie dzieci do obserwowania otoczenia i wyjaśniania zjawisk związanych z zimą.
  • Utrwalenie u dzieci nazw pór roku i zapoznanie dzieci z  nazwami miesięcy.
  • Wdrażanie dzieci do posługiwania się zegarem i kalendarzem z wykorzystaniem zwrotów dziś, jutro, wczoraj.
  • Utrwalenie u dzieci nazw dni tygodnia i prostych obliczeń czasowych.
  • Kształtowanie pojęcia liczby 7; posługiwanie się liczbami w aspekcie głównym i porządkowym.
  • Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „r”, „R”.
  • Nauka piosenki pt. ‚ Kto to taki?”

2. Chcemy dużo śniegu, by saneczki nie ustały w biegu (25.01.2021-29.01.2021r.)

K.P.3 s. 17-26

  • Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad zdrowego stylu życia (uprawianie sportów zimowych).
  • Zachęcanie dzieci do dbałości o własne zdrowie: dieta, sposób ubierania się.
  • Rozpoznawanie i nazywanie przez dzieci zimowych dyscyplin sportowych.
  • Nauka piosenki pt. 
  • Kształtowanie pojęcia liczby 8.
  • Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „n”, „N”.

W tym miesiącu zaśpiewamy:

„Kto to taki? Kto to taki? „

Kto to taki? Kto to taki?    

Kto pomysłów tysiąc ma?   

Kto to taki? Kto to taki?   

Kto historię świata zna?   

 

Kto to taki? Kto to taki?    

Z kim pierogi mogę gnieść?   

To pytanie moi mili   

niepotrzebne dzisiaj jest! 

 

To Babcia i Dziadek     

i to nie jest przypadek,   

że w serduszku chowam dla nich  

miejsca tyle jak stąd do gwiazd! 

 

To Babcia i Dziadek   

i to nie jest przypadek,   

że dziś powiem po raz setny  

kocham was!!!       

 

Kto to taki? Kto to taki?

Kto ma zawsze dla mnie czas?  

Kto to taki? kto to taki?  

Kto zabawą zajmie nas?  

 

Kto to taki? Kto to taki?   

Kto warkocze umie pleść?  

To pytanie moi mili  

niepotrzebne dzisiaj jest!

To Babcia i dziadek..

YouTube video

ŻYCZYMY ZDROWYCH, SPOKOJNYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT!!

YouTube video

 

#JerusalemaChallenge

YouTube video

„Muzyczna Jesień Sówek”

YouTube video

 

„Jesień, jesień, jesień” – kolorowa muzyka

YouTube video

Cała Polska Programuje – zadanie „Muzyczny Kod”

YouTube video

Nasza grupa:

FOTOGALERIA:

Popołudniowe zabawy:

„12 Braci” – zapoznanie z nazwami miesięcy:

Babcia i Dziadek:

Serce dla Babci i Dziadka:

Zabawy na śniegu:

 

Wigilia:

Zabawa w logopedyczne domino:

Nasze prace  – Świąteczny stroik:

Nasze prace  – Reniferki:

Teatr cieni:

Bałwankowe zadania z treścią – 20 minut dla matematyki:

Żywioły – doświadczenie z wodą:

Żywioły – doświadczenie z ogniem i powietrzem:

Sówki i ich Misie 🙂

Spotkanie z Mikołajem:

Drodzy Rodzice,
Mimo, iż jest to trudny rok, to udało nam się spotkać z Mikołajem, który przygotował dla dzieci wspaniałe prezenty. Nie  zabrakło także zdjęć ze wspaniałym Gościem. Sówki uczestniczyły także w spotkaniu online z Panią Choinką oraz prawdziwym iluzjonistą. To był dzień pełen wrażeń 🙂 Zobaczcie sami:

 

Ubieramy choinkę:

Nasz Herb Radzionkowa:

Rysujemy węglem:

Robimy wodzionkę:

Kodujemy i rysujemy:

Święto Pluszowego Misia:

Nasze prace:

Wprowadzenie litery „K,k” :

„Leśna Sylabinka” – gra z wykorzystaniem metody sylabowej:

Popołudniowe zabawy z czytaniem:

Certyfikat uczestnictwa w Europejskim Tygodniu Kodowania „Code Week” 

Sówki CW

Gimnastyka z piłkami „skoczkami” oraz z szarfami:

Udział Sówek w akcji „Szkoła do Hymnu”

YouTube video

Przygotowania do udziału w akcji „Szkoła do Hymnu”:

Utrwalamy literę „E,e”:

Porównujemy i mierzymy przedmioty z naszego otoczenia
„20 minut dla matematyki”:


Kolorowe witraże:

Gimnastyka z szarfami:

 

Uczymy się wiązać buty:

Kochamy Polskę:

Gimnastyka:

 

Popołudniowe zabawy z kubeczkami:

 

Poznajemy literę „l”, „L”:

Gramy na instrumentach:

Jesienne zabawy:

Nasze prace:

Kolorowa gimnastyka z przyrządami:

Zabawy z symetrią z Uczymy Dzieci Programowa – „Code Week”:

Utrwalenie cyfry 1 – „20 minut dla Matematyki”:

Utrwalamy literę „M,m”:

Zakodowane klocki w ramach „Code Week”:

Praca pt. „Bezpieczni w drodze”:

Kolorowe sudoku z cyfr utworzone w ramach „Code Week”:

Pętle czyli szukamy powtórzeń w życiu „Cała Polska Programuje”:

Debugowanie, czyli błędy są okay „Cała Polska Programuje”:

Bezpieczni w sieci „Cała Polska Programuje”:

Gesty, symbole, bloczki „Cała Polska Programuje”:

Zakodowane gry planszowe „Cała Polska Programuje”:

20 Minut Dla Matematyki –
tworzenie zbiorów, przeliczanie, segregowanie,
ważenie oraz orientacja na kartce papieru:

Pierwszy, jesienny spacer Sówek:

Zabawy utrwalające literę „O,o”:

Jesienne aktywności Sówek:

Jesienne bukiety:

Kubeczki od A do Z – „Cała Polska Programuje”:

Rysuję, maluję, koduję – „Cała Polska Programuje”:

Marzę, myślę, konstruuję – „Cała Polska Programuje”:

Szalony Dzień Chłopaka:

„20 Minut Dla Matematyki”:

Poznajemy literę A – ćwiczenia w nagłosie, śródgłosie i wygłosie:

Zakodowane zdrowie – „Cała Polska Programuje”:

„20 Minut Dla Matematyki”:

Kodujemy bezpieczną drogę:

Utrwalamy numery alarmowe:

Utrwalamy znaki:

Nasze prace:

Nasza praca techniczne pt. ” Jabłoń w czterech porach roku”

Owocowo-warzywne zabawy:

Projektowaliśmy Kropki:

Zakodowany Dzień Kropki:

Zabawy z imionami:

Zabawy swobodne z kubeczkami:

Budujemy „zamki z piasku”:

Pierwsze dni w przedszkolu: