Grupa IV Tygryski”
Dzieci 4-5 letnie
„To, tygrysy duże koty, które bardzo lubią psoty
psocą, psocą i brykają aż im łapki się plątają”.
STYCZEŃ
Tematyka kompleksowa:
- Jak mija czas
KARTY PRACY cz. 2,
- aktywne uczestnictwo w zabawach muzyczno-ruchowych i w tańcach
- rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
- doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach (zaproszenie do tańca i zabawy)
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
- poznanie obrazu graficznego głoski „b” – litery „B”, „b”
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
- budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (stosowanie pojęć dzień, tydzień, miesiąc, rok)
- poznanie obrazu graficznego liczby „9”
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
- przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
- kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, po równo
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- Sporty zimowe dla każdego
KARTY PRACY cz. 2,
- uczestniczenie w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu
- wdrażanie do zdrowego stylu życia (dobór stroju, aktywność, właściwe odżywianie, hartowanie organizmu)
- uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
- poznanie obrazu graficznego głoski „c” – litery „C”, „c”
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
- wdrażanie do czytania liter, sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (stosowanie nazw dyscyplin sportowych i zabaw zimowych)
- poznanie obrazu graficznego liczby „0”
- segregowanie, klasyfikowanie przedmiotów (rekwizytów, przyborów) według podanego kryterium
- kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, po równo
- rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej
- Zimowe zabawy z babcią i dziadkiem
KARTY PRACY cz.
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu oraz w zabawach muzyczno-ruchowych i w tańcach
- kształtowanie przywiązania do tradycji rodzinnych
- rozwijanie wrażliwości dziecka na otaczającą go rzeczywistość
- kształtowanie umiejętności obdarowywania innych przemyślanymi prezentami adekwatnymi do możliwości dziecka
- kształtowanie postaw prospołecznych (składanie życzeń, wręczanie prezentów)
- kształtowanie umiejętności wykonywania drobnych prac porządkowych w domu i przedszkolu
- kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu
- rozwijanie umiejętności pracy w parze i w grupie
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat pełnymi zdaniami
- kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
- poznanie obrazu graficznego głoski „n” – litery „N”, „n”
- kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – porządkowanie historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń (poprawne stosowanie zwrotów i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem)
- dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
- kształtowanie poczucia rytmu i interpretacji muzyki ruchem
4. Zimowe obserwacje i eksperymenty
KARTY PRACY cz.
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu
- uwrażliwienie na potrzeby zwierząt
- rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
- kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
- poznanie obrazu graficznego głoski „p” – litery „P”, „p”
- budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (nazwy zwierząt, nazwy pokarmów dla zwierząt
- kształtowanie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeni od własnego ciała,
- wdrażanie do poprawnego posługiwania się poznanymi pojęciami: prawa, lewa, z tyłu, z przodu, obok, pomiędzy
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie przyrodniczym (obserwacja wody w różnych stanach skupienia, przeprowadzanie doświadczeń i obserwacji)
- zachęcenie do opieki nad ptakami w zimowych warunkach poprzez wskazanie konkretnych działań
W tym miesiącu zaśpiewamy:
„Rock & rolla tańczy Babcia i Dziadek”
- Rock, rock, rock and roll,
dziadek z babcią znają krok,
młode lata już wracają,
rock and rolla wnuki znają.ref. Tańcz, tańcz, rock and roll,
nogi same tego chcą.
Tańcz, tańcz, rock and roll,
nogi same tego chcą. - Rock, rock, rock and roll,
zróbmy razem duży skok
w młode lata dziadka, babci,
rock and rolla każdy tańczy.ref. Tańcz, tańcz, rock and roll…
- Rock, rock, rock and roll,
na parkiecie wszyscy są,
wnuki, babcia i dziadziunio,
rock and rolla przytupują.ref. Tańcz, tańcz, rock and roll…
„Dwa słowa”
- Dla babuni słowa dwa,
prosto z serca powiem ja,
a powiedzieć tylko chcę:
„Babciu, babciu, kocham Cię!” - I dla dziadka także mam,
w swym serduszku słowa dwa.
Jemu też powiedzieć chcę:
„Dziadku, dziadku, kocham Cię!”.
„Kochany dziadek”
- Cóż o dziadku rzec by można?
Sprawa nie jest taka prosta.
Poza tym , że jest kochany,
i z radością go witamy.ref. Kochany dziadku,
pobaw się z nami,
w policzek buziaka
za to ci damy! [2x]2. Jeszcze jedno chcę powiedzieć.
Dziadek jest najlepszy w świecie.
No bo dziadek bardzo często,
bawi z nami się jak dziecko.
„Zabawy z Babcią”
- Siwe włosy, okulary,
kapelusik bardzo stary,
suknia także epokowa
to babunia jest wiekowa.ref. No i co? No i co…
- Parasolka z falbankami,
rękawiczki dwie do pary
i buciki na obcasie,
babcia zawsze jest na czasie.ref. No i co? No i co,
że minęło latek sto?
Każdy wnuk bardzo chce
ze swą babcią bawić się. - Elegancka starsza dama
w każdym calu doskonała,
choć babciną ma urodę
to jej serce ciągle młode.ref. No i co? No i co…
Galeria naszych prac
Aniołek
Mikołaje
„D” jak dinozaur
Kask górniczy
Smok wawelski
Warszawska syrenka
Zamek
Mój dom
Ćwiczymy wycinanie po linii prostej oraz rysowanie.
Jesienne drzewa
Ćwiczymy: kolorowanie, mieszczenie się w konturze, precyzyjne posługiwanie się pędzlem planowanie układu elementów, estetyczne wykonywanie pracy, utrwalanie jesiennych kolorów
Zegar emocji
Ćwiczymy: umiejętność wycinania po kole, sprawność grafomotoryczną (rysowanie wyrazów twarzy), ostrożne posługiwanie się ostrymi narzędziami, estetyczne wykonywanie pracy.
Domki
Ćwiczymy: wycinanie po prostej wzdłuż linii, planowanie układu elementów, estetyczne wykonywanie pracy, rozumienie poleceń.
Pajacyk
Ćwiczymy: Planowanie układu elementów na kartce, estetyczne wykonywanie pracy, rozumienie poleceń.
Przejście dla pieszych
Ćwiczymy: wycinanie po prostej wzdłuż linii, planowanie układu elementów na kartce, wypełnianie konturu plasteliną estetyczne wykonywanie pracy, rozumienie poleceń.
Tygryski – praca plastyczno- techniczna
FOTORELACJA
Wigilia u Tygrysków
Wspólne kolędowanie w grupie Tygrysków

Przedstawienie Bożonarodzeniowe u Tygrysków

Mikołaj u Tygrysków
Trochę o śląsku
- poznajemy właściwości węgla
- kącik regionalny
Dzień Misia
Zabawy matematyczne klockami Dienesa – układamy zamki z figur
11 listopada
Szkoła do hymnu – udział w ogólnopolskiej akcji zorganizowanym przez MEN

„Kto ty jesteś” – recytacja wiersza

Zakodowana flaga – zajęcia popołudniowe
Zabawy z matą do kodowania – „Dom”
Zabawy kubeczkami
Zabawy z matą do kodowania – „Zakodowane drzewo”
Zabawy kreatywne patyczkami
Malujemy liście razem z Panią Jesienią
Jesienne zabawy
Gimnastyka dobra sprawa
Kodowanie na dywanie – którędy droga?
Budujemy domki
Jak się bawić skakanką?
Na placu zabaw 🙂
Bezpieczni przedszkolacy
Pierwsze zabawy 🙂
Tygryski – to MY!!!