IV Tygryski

Grupa IV Tygryski”

Dzieci 4-5 letnie

„To, tygrysy duże koty, które bardzo lubią psoty
psocą, psocą i brykają aż im łapki się plątają”.

 

Dwa rude kotki i dziewczynka z lalką - Gify i obrazki na GifyAgusi.pl

STYCZEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Jak mija czas

KARTY PRACY cz. 2,

  • aktywne uczestnictwo w zabawach muzyczno-ruchowych i w tańcach
  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach (zaproszenie do tańca i zabawy)
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
  • poznanie obrazu graficznego głoski „b” – litery „B”, „b”
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (stosowanie pojęć dzień, tydzień, miesiąc, rok)
  • poznanie obrazu graficznego liczby „9”
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
  • przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, po równo
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  1. Sporty zimowe dla każdego

KARTY PRACY cz. 2,

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu
  • wdrażanie do zdrowego stylu życia (dobór stroju, aktywność, właściwe odżywianie, hartowanie organizmu)
  • uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • poznanie obrazu graficznego głoski „c” – litery „C”, „c”
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
  • wdrażanie do czytania liter, sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (stosowanie nazw dyscyplin sportowych i zabaw zimowych)
  • poznanie obrazu graficznego liczby „0”
  • segregowanie, klasyfikowanie przedmiotów (rekwizytów, przyborów) według podanego kryterium
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, po równo
  • rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej
  1. Zimowe zabawy z babcią i dziadkiem

KARTY PRACY cz.

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu oraz w zabawach muzyczno-ruchowych i w tańcach
  • kształtowanie przywiązania do tradycji rodzinnych
  • rozwijanie wrażliwości dziecka na otaczającą go rzeczywistość
  • kształtowanie umiejętności obdarowywania innych przemyślanymi prezentami adekwatnymi do możliwości dziecka
  • kształtowanie postaw prospołecznych (składanie życzeń, wręczanie prezentów)
  • kształtowanie umiejętności wykonywania drobnych prac porządkowych w domu i przedszkolu
  • kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu
  • rozwijanie umiejętności pracy w parze i w grupie
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat pełnymi zdaniami
  • kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • poznanie obrazu graficznego głoski „n” – litery „N”, „n”
  • kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – porządkowanie historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń (poprawne stosowanie zwrotów i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem)
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
  • kształtowanie poczucia rytmu i interpretacji muzyki ruchem

 4. Zimowe obserwacje i eksperymenty

KARTY PRACY cz.

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu
  • uwrażliwienie na potrzeby zwierząt
  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
  • kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • poznanie obrazu graficznego głoski „p” – litery „P”, „p”
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (nazwy zwierząt, nazwy pokarmów dla zwierząt
  • kształtowanie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeni od własnego ciała,
  • wdrażanie do poprawnego posługiwania się poznanymi pojęciami: prawa, lewa, z tyłu, z przodu, obok, pomiędzy
  • budowanie dziecięcej wiedzy o świecie przyrodniczym (obserwacja wody w różnych stanach skupienia, przeprowadzanie doświadczeń i obserwacji)
  • zachęcenie do opieki nad ptakami w zimowych warunkach poprzez wskazanie konkretnych działań

W tym miesiącu zaśpiewamy:

„Rock & rolla tańczy Babcia i Dziadek”

  1. Rock, rock, rock and roll,
    dziadek z babcią znają krok,
    młode lata już wracają,
    rock and rolla wnuki znają.

    ref. Tańcz, tańcz, rock and roll,
           nogi same tego chcą.
           Tańcz, tańcz, rock and roll,
           nogi same tego chcą.

  2. Rock, rock, rock and roll,
    zróbmy razem duży skok
    w młode lata dziadka, babci,
    rock and rolla każdy tańczy.

    ref. Tańcz, tańcz, rock and roll…

  3. Rock, rock, rock and roll,
    na parkiecie wszyscy są,
    wnuki, babcia i dziadziunio,
    rock and rolla przytupują.

    ref. Tańcz, tańcz, rock and roll…

„Dwa słowa”

  1. Dla babuni słowa dwa,
    prosto z serca powiem ja,
    a powiedzieć tylko chcę:
    „Babciu, babciu, kocham Cię!”
  2. I dla dziadka także mam,
    w swym serduszku słowa dwa.
    Jemu też powiedzieć chcę:
    „Dziadku, dziadku, kocham Cię!”.

„Kochany dziadek”

  1. Cóż o dziadku rzec by można?
    Sprawa nie jest taka prosta.
    Poza tym , że jest kochany,
    i z radością go witamy.

    ref. Kochany dziadku,
           pobaw się z nami,
           w policzek buziaka
           za to ci damy! [2x]

    2. Jeszcze jedno chcę powiedzieć.
    Dziadek jest najlepszy w świecie.
    No bo dziadek bardzo często,
    bawi z nami się jak dziecko.

„Zabawy z Babcią”

  1. Siwe włosy, okulary,
    kapelusik bardzo stary,
    suknia także epokowa
    to babunia jest wiekowa.

    ref. No i co? No i co…

  2. Parasolka z falbankami,
    rękawiczki dwie do pary
    i buciki na obcasie,
    babcia zawsze jest na czasie.

    ref. No i co? No i co,
    że minęło latek sto?
    Każdy wnuk bardzo chce
    ze swą babcią bawić się.

  3. Elegancka starsza dama
    w każdym calu doskonała,
    choć babciną ma urodę
    to jej serce ciągle młode.

    ref. No i co? No i co…

Galeria naszych prac

Aniołek

Mikołaje

„D” jak dinozaur

Kask górniczy

Smok wawelski

Warszawska syrenka

Zamek

Mój dom

Ćwiczymy wycinanie po linii prostej oraz rysowanie.

Jesienne drzewa

Ćwiczymy: kolorowanie, mieszczenie się w konturze, precyzyjne posługiwanie się pędzlem planowanie układu elementów, estetyczne wykonywanie pracy, utrwalanie jesiennych kolorów

Zegar emocji

Ćwiczymy: umiejętność wycinania po kole, sprawność grafomotoryczną (rysowanie wyrazów twarzy), ostrożne posługiwanie się ostrymi narzędziami, estetyczne wykonywanie pracy.

Domki 

Ćwiczymy: wycinanie po prostej wzdłuż linii, planowanie układu elementów, estetyczne wykonywanie pracy, rozumienie poleceń.

Pajacyk

Ćwiczymy: Planowanie układu elementów na kartce, estetyczne wykonywanie pracy, rozumienie poleceń.

Przejście dla pieszych

Ćwiczymy: wycinanie po prostej wzdłuż linii, planowanie układu elementów na kartce, wypełnianie konturu plasteliną estetyczne wykonywanie pracy, rozumienie poleceń.

Tygryski – praca plastyczno- techniczna

 

FOTORELACJA

 

Wigilia u Tygrysków

Wspólne kolędowanie w grupie Tygrysków

YouTube video

 

Przedstawienie Bożonarodzeniowe u Tygrysków

YouTube video

Mikołaj u Tygrysków

Trochę o śląsku

  • poznajemy właściwości węgla
  • kącik regionalny

Dzień Misia

 

 

Zabawy matematyczne klockami Dienesa – układamy zamki z figur

11 listopada

Szkoła do hymnu – udział w ogólnopolskiej akcji zorganizowanym przez MEN

YouTube video
„]

„Kto ty jesteś” – recytacja wiersza

YouTube video
„]

 

Zakodowana flaga – zajęcia popołudniowe

Zabawy z matą do kodowania – „Dom”

Zabawy kubeczkami

Zabawy z matą do kodowania – „Zakodowane drzewo”

Zabawy kreatywne patyczkami

Malujemy liście razem z Panią Jesienią

Jesienne zabawy

Gimnastyka dobra sprawa

Kodowanie na dywanie – którędy droga? 

Budujemy domki

Jak się bawić skakanką?

Na placu zabaw 🙂

Bezpieczni przedszkolacy

 

Pierwsze zabawy 🙂 

Tygryski – to MY!!!

 

 

Wielkość czcionki
Kontrast