III Jeżyki

Grupa III „Jeżyki”

Dzieci 4-5 letnie

„Igły jak u sosny na grzbiecie mu wyrosły.

Ma długi czarny ryjek, potrafi pokonać żmiję!

Zjada tłuściutkie robaki… My wiemy kto to taki:

Mały śmieszny zwierz nazywa się JEŻ!”

 

PAŹDZIERNIK

Przyszła do na jesień. Mamy nadzieję, że będzie złota, ciepła i kolorowa. Będziemy się z nią spotykać na naszych zajęciach. Sprawdzimy co jesienią dzieje się w parku i w lesie. Zajrzymy także do ogrodu i sadu, aby się przekonać jakie witaminowe smakołyki przygotowała dla nas Pani Jesień. Każdego dnia będziemy obserwować pogodę, aby gdy zrobi się mokro i chłodno odpowiednio się ubierać i zadbać o swoje zdrowie. Przypomnimy sobie wszystko co wiemy o zdrowym stylu, poznamy pojęcie „piramidy zdrowia”, poszukamy także witamin, które mogą uchronić nas przed chorobami. Pod koniec miesiąca ponownie rozejrzymy się po okolicy. Będziemy przyglądali się naszemu miastu, naszym domom oraz temu co możemy zobaczyć w drodze do przedszkola. 

W tym miesiącu weźmiemy także udział w akcji „Cała Polska programuje”  https://uczymydzieciprogramowac.pl/pl/cala-polska-programuje . Będziemy rozwiązywać zakodowane zadania, bawić się z matą do kodowania, kolorowymi kubeczkami i strzałkami. Mamy nadziej, że uda nam się zaliczyć wszystkie zaplanowane zadania

Tematyka kompleksowa:

  1. Pani Jesień i jej stroje
  2. Co nam jesień w koszu niesie
  3. Uczymy się dbać o swoje zdrowie
  4. Niezwykły rytm przyrody
  5. Odkrywamy świat wokół nas

W tym miesiącu zaśpiewamy:

„Pani Jesień”

1.Kto chodzi dziś po lesie?

La, la,la,la,la,la.

To piękna pani Jesień.

Kapelusz z liści ma.

Listeczków kolorowych,

złocistych i brązowych,

czerwonych koralików

kapelusz ma bez liku.

 

2.Kto chodzi dziś po lesie?

La, la,la,la,la,la.

To piękna pani Jesień.

 W koszyku dary ma,

żołędzi i kasztanów,

jabłuszek pięć rumianych

i grzybków-borowików

 

3.Kto chodzi dziś po lesie?

La, la,la,la,la,la.

To piękna pani Jesień.

Piosenki dla nas ma.

Deszczowe, nastrojowe,

Wesołe przebojowe.

W jesiennym notesiku

Piosenek ma bez liku

w koszyku ma bez liku.

„W naszym pokoju pełno muzyki jest”

1.W naszym pokoju pełno muzyki jest

Są instrumenty, o których mało wiesz…

Nasze ręce klaszczą tak…

To jest muzyka, która cieszy nas!

 

2.W naszym pokoju pełno muzyki jest

Są instrumenty, o których mało wiesz…

Nasze nogi tupią tak…

To jest muzyka, która cieszy nas!

 

3.W naszym pokoju pełno muzyki jest

Są instrumenty, o których mało wiesz…

Nasze wargi cmokają tak…

To jest muzyka, która cieszy nas!

 

4.W naszym pokoju pełno muzyki jest

Są instrumenty, o których mało wiesz…

Nasze języki kląskają tak…

To jest muzyka, która cieszy nas!

 

5.W naszym pokoju pełno muzyki jest

Są instrumenty, o których mało wiesz…

Nasza podłoga dudni tak…

To jest muzyka, która cieszy nas!

Nasze prace – galeria

Litera I, i

Ćwiczymy: sprawność manualną, prawidłowe napięcie mięśniowe, koordynację ręka – oko, utrwalamy znajomość obrazu graficznego litery I, i

Talerzyk z owocami

Ćwiczymy: sprawne wycinanie, planowanie pracy, umiejętność posługiwania się wieloma technikami jednocześnie, sprawność manualną

Litera „E”

Ćwiczymy: znajomość obrazu graficznego litery „e, E”, sprawność manualną, chwyt pęsetkowy.

„Zegar emocji”

Ćwiczymy: umiejętność wycinania po kole, sprawność grafomotoryczną (rysowanie wyrazów twarzy), ostrożne posługiwanie się ostrymi narzędziami, estetyczne wykonywanie pracy.

Litera „O”

Ćwiczymy: znajomość obrazu graficznego litery „O”, sprawność manualną, chwyt pęsetkowy.

Miś w łóżeczku

Ćwiczymy: wycinanie po prostej wzdłuż linii, planowanie układu elementów na kartce, estetyczne wykonywanie pracy, rozumienie poleceń. To także nasze pierwsze podejście do rozwiązywania zadań typu sudoku.

Ruch drogowy – origami z kół

Ćwiczymy: wypełnianie kolorem przestrzeni, sprawne posługiwanie się pędzlem, wycinanie po prostej „od ręki”, składanie papieru, odwzorowywanie układu elementów, orientację na kartce.

Numery alarmowe

Ćwiczymy: sprawne wypełnianie konturu kolorem, poprawne posługiwanie się flamastrami, kreatywność. Utrwalamy przy okazji znajomość numeru alarmowego 112.

Znamy swoje imiona

Ćwiczymy: sprawne wypełnianie konturu kolorem z użyciem farb plakatowych, rozpoznawanie swojego imienia zapisanego różnymi rodzajami czcionki, w różnej wielkości.

Wakacyjne wspomnienia

Ćwiczymy:sprawne wypełnianie konturu kolorem, umiejętność odczytywania kodu i poprawne posługiwanie się nim.

Jeżyki – talerzyki

Ćwiczymy: wycinanie po prostej, zamalowywanie wyznaczonej powierzchni, sprawne posługiwanie się pędzlem, toczenie kulek z plasteliny.

Fotorelacja 

„Jeżyki” robią jeżyki

Poznajemy literę I, i

Cała Polska programuje

W minionym tygodniu wzięliśmy udział w akcji „Cała Polska programuje”. Wykonaliśmy 5 zadań (każdego dnia jedno)

  1. Zaprogramuj zdrowie – na macie do kodowania zaprogramowaliśmy zdrowy dzień dla naszej grupowej maskotki.
  2. Muzyczny kod – graliśmy na plastikowych kubeczkach do piosenki „Pani Jesień”, zgodnie z ustalonym wcześniej kodem
  3.  Marzę, myślę, konstruuję – poznaliśmy postać Leonarda da Vinci i jego wynalazki oraz skonstruowaliśmy własnego robota (jego głównym zadaniem będzie sprzątanie naszych zabawek 😉 )
  4. Maluję, rysuję, koduję… – tworzyliśmy obrazki według słownego kodu np. narysuj czerwoną kropkę na środku kartki, narysuj niebieskie gwiazdki we wszystkich rogach kartki, poprowadź żółtą linię od czerwonej kropki w górę itp. Powstałe wzory przemienialiśmy w rysunki wg własnych pomysłów.
  5. Kubeczki od A do Z – konstruowaliśmy wieże z plastikowych, kolorowych kubeczków. Najpierw zgodnie z ilością oczek na kostce, a potem według własnych pomysłów

YouTube video

Poznajemy literę „E”

Gimnastyka – obwód stacyjny

Kolejne zajęcia gimnastyczne realizowaliśmy metodą obwodu stacyjnego. Musieliśmy chodzić po ławeczce, skakać obunóż do krążków, czołgać się pod stolikiem i przeciągać po ławeczce. Uffff, ale się namęczyliśmy!

Poznajemy literę „O”

Poznaliśmy pierwsza literkę! Gwiazdą tego tygodnia było „O”! Szukaliśmy przedmiotów, których nazwy zaczynają się głoską „O”, a także tych, które wyglądają jak litera „O”. Potem spacerowaliśmy jak akrobaci po literze „O” ułożonej ze skakanki. Wykonaliśmy także zadanie w książce, które pomogło nam utrwalić znajomość nowej litery. W końcu pracowaliśmy nad kolorowym „O” wyklejając je małymi kółeczkami

Międzynarodowy Dzień Kropki

Słyszeliście kiedyś o Vashti? To dziewczynka, która dzięki narysowaniu jednej kropki odkryła w sobie talent artystki i teraz przekonuje inne dzieci, że także są zdolne i utalentowane. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kropki, który obchodzimy 15 września, poznaliśmy historię Vashti, a  także postanowiliśmy poszukać w sobie talentów. Okazało się, że w każdym z nas drzemie talent muzyczny, gimnastyczny, matematyczny oraz plastyczny. Z naszych umiejętności stworzyliśmy Kropkowe Drzewo Talentów oraz przygotowaliśmy wystawę własnoręcznie narysowanych kropek

NASZE TALENTY

Talent muzyczny

YouTube video

Talent (prawie) gimnastyczny 😉

Talent matematyczny

YouTube video

Nasze pierwsze (prawie) sudoku

Dziś zrobiliśmy pierwszy krok do rozwiązywania zadań typu sudoku. Wykonaliśmy kołderkę dla misia z kolorowych kwadracików. Mieliśmy za zadanie tak rozmieścić kwadraciki, aby dwa w takim samym kolorze nie znalazły się obok siebie. Udało się prawie wszystkim. Niektórzy zadbali także o to, aby w każdym rzędzie i kolumnie każdy kolor wystąpił tylko raz. 

Gimnastyka dobra sprawa!

Bawimy się i pracujemy 

Wielkość czcionki
Kontrast