III Jeżyki

Grupa III „Jeżyki”

Dzieci 4-5 letnie

„Igły jak u sosny na grzbiecie mu wyrosły.

Ma długi czarny ryjek, potrafi pokonać żmiję!

Zjada tłuściutkie robaki… My wiemy kto to taki:

Mały śmieszny zwierz nazywa się JEŻ!”

 

STYCZEŃ

   1. Jak mija czas?

  • aktywne uczestnictwo w zabawach muzyczno-ruchowych i w tańcach
  • nauka kroku dostawnego
  • wdrażanie do wyrażania emocji za pomocą ruchu (śpiew, taniec, improwizacje)
  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach (zaproszenie do tańca i zabawy)
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
  • poznanie obrazu graficznego głoski „b” – litery „B”, „b”
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
  • wdrażanie do czytania liter, sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (stosowanie pojęć dzień, tydzień, miesiąc, rok)
  • wdrażanie do posługiwania się nazwami dni tygodnia i miesięcy
  • poznanie obrazu graficznego liczby „9”
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
  • przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, po równo
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • Karty pracy „Dzieciaki w akcji”, część 2., strony 34 – 40, 63, 70

   2. Sporty zimowe dla każdego

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu
  • wdrażanie do zdrowego stylu życia (dobór stroju, aktywność, właściwe odżywianie, hartowanie organizmu)
  • ustalenie zasad i miejsca bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu
  • uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy
  • wdrażanie do wyrażania emocji w trakcie zabaw na świeżym powietrzu
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wdrażanie do respektowania cudzych emocji
  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach (zaproszenie do tańca i zabawy)
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
  • poznanie obrazu graficznego głoski „c” – litery „C”, „c”
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
  • wdrażanie do czytania liter, sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (stosowanie nazw dyscyplin sportowych i zabaw zimowych)
  • poznanie obrazu graficznego liczby „0”
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
  • przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
  • segregowanie, klasyfikowanie przedmiotów (rekwizytów, przyborów) według podanego kryterium
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, po równo
  • rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej
  • Karty pracy „Dzieciaki w akcji”, część 2., strony 41- 47 , 64, 71

   3. Zimowe zabawy z babcią i dziadkiem

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu oraz w zabawach muzyczno-ruchowych i w tańcach
  • uwrażliwienie dzieci na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw na śniegu i lodzie
  • uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy
  • kształtowanie przywiązania do tradycji rodzinnych
  • rozwijanie wrażliwości dziecka na otaczającą go rzeczywistość
  • kształtowanie umiejętności obdarowywania innych przemyślanymi prezentami adekwatnymi do możliwości dziecka
  • kształtowanie postaw prospołecznych (składanie życzeń, wręczanie prezentów)
  • kształtowanie umiejętności wykonywania drobnych prac porządkowych w domu i przedszkolu
  • kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu
  • rozwijanie umiejętności pracy w parze i w grupie
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat pełnymi zdaniami
  • kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • poznanie obrazu graficznego głoski „n” – litery „N”, „n”
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
  • wdrażanie do czytania liter, sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – porządkowanie historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń (poprawne stosowanie zwrotów i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej, najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem)
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • kształtowanie poczucia rytmu i interpretacji muzyki ruchem
  • Karty pracy „Dzieciaki w akcji”, część 2., strony 48 – 53 , 65

   4. Zimowe obserwacje i eksperymenty

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu
  • wdrażanie do zdrowego stylu życia (dobór stroju, aktywność, właściwe odżywianie, hartowanie organizmu)
  • uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy
  • uwrażliwienie na potrzeby zwierząt
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wdrażanie do respektowania cudzych emocji
  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat pełnymi zdaniami
  • kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • poznanie obrazu graficznego głoski „p” – litery „P”, „p”
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
  • wdrażanie do czytania liter, sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (nazwy zwierząt, nazwy pokarmów dla zwierząt)
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
  • przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
  • kształtowanie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeni od własnego ciała,
  • wdrażanie do poprawnego posługiwania się poznanymi pojęciami: prawa, lewa, z tyłu, z przodu, obok, pomiędzy
  • budowanie dziecięcej wiedzy o świecie przyrodniczym (obserwacja wody w różnych stanach skupienia, przeprowadzanie doświadczeń i obserwacji)
  • zachęcenie do opieki nad ptakami w zimowych warunkach poprzez wskazanie konkretnych działań
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • Karty pracy „Dzieciaki w akcji”, część 2., strony 54 – 58, 66.

W tym miesiącu zaśpiewamy:

„Babcia od bajek, dziadek od zagadek”

 

1.Moja babcia i mój dziadek to wspaniali są dziadkowie.

Dziadek mnóstwo zna zagadek, babcia bajkę nam opowie.

 

ref. Bo na świecie nie znajdziecie takich bajek i zagadek,

jakie wnukom opowiada moja babcia i mój dziadek . 

 

2. Poprosimy naszą babcię: „Babciu z tajemniczą miną

opowiadaj swoją bajkę, a za każdym razem inną.”

 

ref. Bo na świecie nie znajdziecie takich bajek i zagadek,

jakie wnukom opowiada moja babcia i mój dziadek.

 

3. Posadzimy teraz dziadka na fotelu wiklinowym:

Dziadku powiedz nam zagadkę, całkiem nową, prosto z głowy.”

 

ref. Bo na świecie nie znajdziecie takich bajek i zagadek,

jakie wnukom opowiada moja babcia i mój dziadek  

„Zimowe zabawy”

 

ref. Hu, hu, ha, hu, hu, ha!

Ta zima wcale nie jest zła!

Tańczy śnieg wokół nas,

zimowych zabaw czas!

 

1.Para nart, kijki dwa,

gogle też narciarz ma.

Taki sprzęt to nie żart,

narciarz biegnie już na start!

 

ref. Hu, hu, ha, hu, hu, ha!

Ta zima wcale nie jest zła!

Tańczy śnieg wokół nas,

zimowych zabaw czas!

 

2. Co za wdzięk, co za styl,

łyżwa wprzód, łyżwa w tył,

łyżwa w tył, łyżwa w przód…

Ale śliski jest ten lód!

 

ref. Hu, hu, ha, hu, hu, ha!

Ta zima wcale nie jest zła!

Tańczy śnieg wokół nas,

zimowych zabaw czas!

 

3. Kule tocz albo dwie,

może trzy… czemu nie?

Bałwan nos zimny ma

to zupełnie tak jak ja!

Życzenia dla Babci i Dziadka

Dziś słoneczko jasno świeci,

zima biała śpiewa.

A z przedszkola przedszkolaki składają życzenia:

wszystkim Babciom, wszystkim Dziadkom

zdrowia, pomyślności,

uśmiechu na co dzień i dużo radości !

Wigilia u „Jeżyków”

Dziękujemy Rodzicom za wszystkie świąteczne przysmaki, które znalazły się na naszym wigilijnym stole.

 

Nasze prace – galeria

„Jeżyki” pomagają – przygotowujemy świąteczne stroiki

„Jeżyki” postanowiły włączyć się w tegoroczną świąteczną akcję charytatywną i wesprzeć Chorego na cukrzycę Dominika. Przygotowaliśmy więc stroiki na  świąteczny kiermasz. Mamy nadzieję, że nasze małe arcydzieła będą piękną, świąteczną dekoracją Waszych domów, a przy tym okazją, serce tym, którzy najbardziej tego potrzebują.

„W kopalni” – rysujemy węglem

Ze smokiem wawelskim poznajemy literkę „k”

D jak dinozaur

 

 

 

Fotorelacja 

Spotkanie z Mikołajem i Panią Choinką

YouTube video

YouTube video

Barbórkowe świętowanie

YouTube video

YouTube video

Dzień Pluszowego Misia

25 listopada obchodzimy Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia. Z tej okazji przygotowaliśmy w naszej sali galerię zdjęć, na których „Jeżyki” prezentują swoje ukochane przytulanki. Dzieci opowiadały o swoich misiach, a następnie wykonały misiowe ramki na zdjęcia. Potem wzięliśmy udział w spotkaniu on-line z misiem Teddy Eddie, który oprowadził na po swoim domku, jednocześnie ucząc angielskiego i zapraszając nas do wspólnej zabawy. Spotkaliśmy się także z panią Anetą – misiową mamą, która przeczytała dla nas opowiadanie o misiu Szarusiu. Z kolei nasz grupowy miś Teddy zaprosił na na misiowe przyjęcie. To był bardzo pluszowy dzień! 

Świętujemy Niepodległość

YouTube video

YouTube video

YouTube video

Budujemy przedszkole – zabawy konstrukcyjne

„Jeżyki” robią jeżyki

Poznajemy literę I, i

Cała Polska programuje

W minionym tygodniu wzięliśmy udział w akcji „Cała Polska programuje”. Wykonaliśmy 5 zadań (każdego dnia jedno)

  1. Zaprogramuj zdrowie – na macie do kodowania zaprogramowaliśmy zdrowy dzień dla naszej grupowej maskotki.
  2. Muzyczny kod – graliśmy na plastikowych kubeczkach do piosenki „Pani Jesień”, zgodnie z ustalonym wcześniej kodem
  3.  Marzę, myślę, konstruuję – poznaliśmy postać Leonarda da Vinci i jego wynalazki oraz skonstruowaliśmy własnego robota (jego głównym zadaniem będzie sprzątanie naszych zabawek 😉 )
  4. Maluję, rysuję, koduję… – tworzyliśmy obrazki według słownego kodu np. narysuj czerwoną kropkę na środku kartki, narysuj niebieskie gwiazdki we wszystkich rogach kartki, poprowadź żółtą linię od czerwonej kropki w górę itp. Powstałe wzory przemienialiśmy w rysunki wg własnych pomysłów.
  5. Kubeczki od A do Z – konstruowaliśmy wieże z plastikowych, kolorowych kubeczków. Najpierw zgodnie z ilością oczek na kostce, a potem według własnych pomysłów

YouTube video

Poznajemy literę „E”

Gimnastyka – obwód stacyjny

Kolejne zajęcia gimnastyczne realizowaliśmy metodą obwodu stacyjnego. Musieliśmy chodzić po ławeczce, skakać obunóż do krążków, czołgać się pod stolikiem i przeciągać po ławeczce. Uffff, ale się namęczyliśmy!

Poznajemy literę „O”

Poznaliśmy pierwsza literkę! Gwiazdą tego tygodnia było „O”! Szukaliśmy przedmiotów, których nazwy zaczynają się głoską „O”, a także tych, które wyglądają jak litera „O”. Potem spacerowaliśmy jak akrobaci po literze „O” ułożonej ze skakanki. Wykonaliśmy także zadanie w książce, które pomogło nam utrwalić znajomość nowej litery. W końcu pracowaliśmy nad kolorowym „O” wyklejając je małymi kółeczkami

Międzynarodowy Dzień Kropki

Słyszeliście kiedyś o Vashti? To dziewczynka, która dzięki narysowaniu jednej kropki odkryła w sobie talent artystki i teraz przekonuje inne dzieci, że także są zdolne i utalentowane. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kropki, który obchodzimy 15 września, poznaliśmy historię Vashti, a  także postanowiliśmy poszukać w sobie talentów. Okazało się, że w każdym z nas drzemie talent muzyczny, gimnastyczny, matematyczny oraz plastyczny. Z naszych umiejętności stworzyliśmy Kropkowe Drzewo Talentów oraz przygotowaliśmy wystawę własnoręcznie narysowanych kropek

NASZE TALENTY

Talent muzyczny

YouTube video

Talent (prawie) gimnastyczny 😉

Talent matematyczny

YouTube video

Nasze pierwsze (prawie) sudoku

Dziś zrobiliśmy pierwszy krok do rozwiązywania zadań typu sudoku. Wykonaliśmy kołderkę dla misia z kolorowych kwadracików. Mieliśmy za zadanie tak rozmieścić kwadraciki, aby dwa w takim samym kolorze nie znalazły się obok siebie. Udało się prawie wszystkim. Niektórzy zadbali także o to, aby w każdym rzędzie i kolumnie każdy kolor wystąpił tylko raz. 

Gimnastyka dobra sprawa!

Bawimy się i pracujemy 

Wielkość czcionki
Kontrast