I Jagódki

Grupa I „Jagódki”

STYCZEŃ

   1. Jak mija czas?

  • aktywne uczestnictwo w zabawach muzyczno-ruchowych i w tańcach
  • wdrażanie do wyrażania emocji za pomocą ruchu (śpiew, taniec, improwizacje)
  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach (zaproszenie do tańca i zabawy)
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
  • wdrażanie do czytania liter, sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (stosowanie pojęć dzień, tydzień, miesiąc, rok
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 5
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności

2. Sporty zimowe dla każdego

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych
  • wdrażanie do zdrowego stylu życia (dobór stroju, aktywność, właściwe odżywianie, hartowanie organizmu)
  • uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy
  • wdrażanie do wyrażania emocji w trakcie zabaw
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wdrażanie do respektowania cudzych emocji
  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach (zaproszenie do tańca i zabawy)
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (stosowanie nazw dyscyplin sportowych i zabaw zimowych)

 3. Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych ,muzyczno-ruchowych i w tańcach
  • uwrażliwienie dzieci na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw na śniegu i lodzie
  • uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy
  • kształtowanie przywiązania do tradycji rodzinnych
  • rozwijanie wrażliwości dziecka na otaczającą go rzeczywistość
  • kształtowanie umiejętności obdarowywania innych przemyślanymi prezentami adekwatnymi do możliwości dziecka
  • kształtowanie postaw prospołecznych (składanie życzeń, wręczanie prezentów)
  • kształtowanie umiejętności wykonywania drobnych prac porządkowych w domu i przedszkolu
  • kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu
  • rozwijanie umiejętności pracy w parze i w grupie
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat pełnymi zdaniami
  • kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • poznanie obrazu graficznego głoski „i”
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
  • kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • kształtowanie poczucia rytmu i interpretacji muzyki ruchem

 4. Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu
  • wdrażanie do zdrowego stylu życia (dobór stroju, aktywność, właściwe odżywianie, hartowanie organizmu)
  • uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy
  • uwrażliwienie na potrzeby zwierząt
  • zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności fizycznej
  • organizowanie zabaw sprzyjających rozwinięciu się pożądanych cech charakteru: cierpliwości, godzenia się z niepowodzeniem
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • ćwiczenie właściwego ustawiania się w pary

 

Życzenia dla Babci i Dziadka

Dziś słoneczko jasno świeci,

zima biała śpiewa.

A z przedszkola przedszkolaki składają życzenia:

wszystkim Babciom, wszystkim Dziadkom

zdrowia, pomyślności,

uśmiechu na co dzień i dużo radości !

W tym miesiącu zaśpiewamy:

„Kto to taki?”

1.Kto to taki? Kto to taki? Kto pomysłów tysiąc ma?

Kto to taki? Kto to taki? Kto historię świata zna?

Kto to taki? Kto to taki? Z kim pierogi mogę gnieść?

To pytanie moi mili niepotrzebne dzisiaj jest!

ref.To Babcia i Dziadek i to nie jest przypadek,

że w serduszku chowam dla nich miejsca tyle jak stąd do gwiazd!

To Babcia i Dziadek i to nie jest przypadek,

że dziś powiem po raz setny kocham was!!!

2.Kto to taki? Kto to taki? Kto ma zawsze dla mnie czas?

Kto to taki? kto to taki? Kto zabawą zajmie nas?

Kto to taki? Kto to taki? Kto warkocze umie pleść?

To pytanie moi mili niepotrzebne dzisiaj jest! są

ref.To Babcia i dziadek..

YouTube video

Nasze prace – galeria

 

Aniołek

Choinka

Wagoniki z węglem

Poznajemy literę H

Litera F

Misiu

Pory roku

Kolorowe parasole

Litera „D”

Ćwiczymy: znajomość obrazu graficznego litery „d,D”, sprawność manualną

Latawiec

Ćwiczymy: składanie papieru, odwzorowywanie układu elementów, orientację na kartce

Wiatraczki

Ćwiczymy: sprawne wycinanie, ostrożne posługiwanie się ostrymi narzędziami, sprawność manualną, estetyczne wykonywanie pracy.

Litera „C”

Ćwiczymy: znajomość obrazu graficznego litery „c,C”, sprawność manualną, chwyt pęsetkowy.

Dynia

Jabłko

Drzewko owocowe

Szczotka, pasta, kubek, czysta woda…

 

Samochody

Domki

Wakacyjne wspomnienia

Jagódki

Fotorelacja 

Wigilia

 

Choinka

Spotkanie z Mikołajem i Panią Choinką

Barbórkowe świętowanie

Poznajemy literę H

Dzień Pluszowego Misia

 

Litera g

Litera F

Świętujemy Niepodległość

YouTube video

Układamy wyraz ” dom”

Malujemy chmurki

 

Układamy latawce

Kodowanie na dywanie

Ćwiczymy sprawność manualna ręki podczas kolorowania oraz wycinanie

 

Jagódki podczas wykonywania pracy plastycznej- „Dynia”

Litera „C”

Ćwiczymy znajomość obrazu graficznego litery „c,C”

Litera „B”

Ćwiczymy: znajomość obrazu graficznego litery „B”, sprawność manualną, chwyt pęsetkowy.

Rysuj, koduję – Uczymy Dzieci Programować

Zabawa z literkami to wspaniała sprawa. Układamy proste wyrazy.

Poznajemy literę O

Ćwiczymy: znajomość obrazu graficznego litery „O”, znamy doskonale swoje imię. Brawo!!!

Korzystamy z pięknej pogody

Zabawy ruchowe w naszym ogrodzie

Zajęcia gimnastyczne realizowaliśmy metodą obwodu stacyjnego. Musieliśmy przejść po linie, skakać obunóż do krążków, przeciągać po ławeczce, sadzić „ziemniaczki”. Było wspaniale!!!

Nasze drzewko- „Skrzacik”

Poznajemy literę A

Zasady ruchu drogowego dobrze znamy

Pierwsze dni w przedszkolu

 

Wielkość czcionki
Kontrast